Polovica jih je še vedno smrtno nevarnih, andrejev križ naj bi bil le začasna rešitev
Necenzurirano 13.03.2023
Po nedavni nesreči na nezavarovanem železniškem prehodu v bližini Ivančne Gorice, ko jo je v trčenju z lokomotivo hudo skupil 28-letni voznik avtomobila, se samo po sebi postavlja vprašanje, koliko takih črnih točk še imamo v Sloveniji. Pričakovali bi, da bo z leti država s slovenskimi železnicami in ustreznimi ministrstvi ukrepala bolj odločno, a še vedno je polovica nivojskih prehodov zavarovana le z andrejevim križem.
Menda je ravno železnica tisto sredstvo prevoza, ki je od svojega nastanka v primerjavi z letalom ali avtomobilom najmanj napredovala. A to še ne pomeni, da je zaradi tega kaj slabša, le da ima svoje specifične značilnosti in zahteve, ki pa se jim morajo drugi udeleženci v prometu prilagoditi. Vlak se namreč veliko težje ustavi kot na primer avtomobil. V Sloveniji velja, da ima vlak ali drugo prevozno sredstvo na tirih že zaradi svoje velikosti in dolge poti